Vanmiddag vond Achterhoek Connect plaats in de Rabozaal van de DRU Cultuurfabriek.
Hieronder de belangrijkste conclusies van Achterhoek Connect 2012:
- De Achterhoek doet nog te weinig met social media (WPG Research)
- Facebook favoriet bij Achterhoekers (WPG Research)
- Veel bedrijven gebruiken social media vooral nog om te zenden (Patrick Petersen)
- Social search gaat steeds belangrijker worden (Patrick Petersen)
- Plaatjes zijn belangrijker dan tekst zie succes Pinterest (Patrick Petersen)
- Let op je social influence zie Klout en andere tools (Patrick Petersen)
- Vergeet Google + niet want gaat belangrijk worden (Patrick Petersen)
- Facebook is een mooi middel om te laten zien wat er achter de schermen van je bedrijf gebeurt (Obbink)
- Kremer heeft de mogelijkheden van social media goed in haar bedrijf doorgevoerd
- Kremer heeft een mooie koppeling van haar website met social media kanalen
- Sander Berendsen heeft een erg goed verhaal gehouden
- Je hoeft niet de goedkoopste te zijn maar wel de klantvriendelijkste (Egbert Jan van Bel)
- Een platform creƫert waarde (Egbert Jan van Bel)
- Onderscheidend vermogen zit hem niet in het product maar in de strategie (Egbert Jan van Bel)
- Focus op de belangrijkste ambassadeurs van je product (Egbert Jan van Bel)
- Hans Molenaar (Beeckestijn Business School) heeft de Achterhoek Business School gelanceerd.
De allerbelangrijkste conclusie voor de aanwezige bedrijven was, ga vandaag nog aan de slag met social media en blijf niet wachten tot het over is. (want het waait niet over)
De wereld is veranderd en social media en online marketing zijn een essentieel onderdeel geworden van de bedrijfsstrategie voor alle bedrijven.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten