donderdag 7 januari 2010

Auke Rensen- Foto's voormalig DRU-Terrein





Fotografie is voor mij, Auke Rensen, meer dan werk; het is en blijft vooral mijn grootste hobby. Naast het fotograferen van mensen geeft het fotograferen van verlaten en vervallen gebouwen mij erg veel voldoening. Het gaat er bij deze vorm van fotografie om dat je probeert de sfeer van vroeger vast te leggen.

Een bezoek aan de voormalige DRU-fabriek stond al lang op mijn wensenlijstje en twee weken geleden was ik dan eindelijk in de gelegenheid. Ik bleek dubbel geluk te hebben; het gebouw waar vroeger de koepeloven, badkuipengieterij en de SSP-hallen waren gevestigd, bleek toegankelijk te zijn, net als een van de bijgebouwen. Bovendien mocht ik van de hier gevestigde kunstenaar Henk Welling in het toen gesloten museum vrij rondlopen en fotograferen.

Op de middag dat ik op het terrein aanwezig was, heb ik een kleine serie foto’s gemaakt, waarvan er twee in deze weblog zijn geplaatst. De overige foto’s kunt u hier bekijken op mijn eigen website.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten