zaterdag 20 februari 2010

Beeldhouwer Chris Elffers over de nieuwe plek van de DRU ijzergieter





In november vorig jaar ben ik bij Chris Elffers op bezoek geweest. Chris Elffers is de beeldhouwer die de in Ulft en omgeving beroemde ijzergieter heeft gemaakt (in 1954)

Chris is nu 83 en woont in Rotterdam. Vanmorgen heb ik even telefonisch contact gehad met Chris Elffers en hem een aantal foto's gemaild van de nieuwe plek van de DRU ijzergieter. Zojuist kreeg ik de onderstaande mail van hem.

Beste Olaf Molenaar,

Wat jammer dat bij het verplaatsen van een beeld de
schepper daarvan niet ingeschakeld wordt, vaak denken ze misschien dat hij al dood is maar u wist dat dat in ieder geval twee maanden geleden nog niet zo was. Ik had de vorm van het voetstuk gaarne anders gezien, maar dat wordt nu gemiereneuk. Misschien had ik ook nog voor een andere plek gekozen , maar gedane zaken nemen geen keer. In ieder geval dank ik U voor het mij op de hoogte houden van de wederwaardigheden van de ijzergieter. Vriendelijke groeten van Chris Elffers.


Reblog this post [with Zemanta]

1 opmerking:

  1. Ook vreemd dat geen advies gevraagd is aan de beeldende kunst commissie van de Oude IJsselstreek

    BeantwoordenVerwijderen